wtorek, 24 maja 2011

Stek z Karkówki w Koperkowo-Winnym Sosie na Szparagach

Karkówka jest jedną z moich ulubionych części mięsa. Dziś w nieco innej odsłonie za sprawą sosu. Dodałam białe półsłodkie wino do sosu dzięki czemu uzyskał on orzeźwiający smak. Mięso dusiłam w sosie i stało się wspaniale soczyste. Dodatek węglowodanowy zastąpiłam białymi szparagami i podsmażoną na oliwie gałązką pomidorków koktajlowych. 

Składniki na 1 porcje:

- 1 stek z karkówki
- 8 białych szparagów
- gałązka pomidorów koktajlowych
- 4 łyżki śmietany
- 150 ml wody
- 80 ml białego, półsłodkiego wina (ja użyłam włoskie Montecelli)
- 1 ząbek czosnku
- sól gruboziarnista
- mały pęczek koperku
- pół łyżeczki cukru
- gałka muszkatołowa
- 1 łyżka mąki


Mięso oprószyć solą, oregano i natrzeć startym ząbkiem czosnku. Obtoczyć  w mące i smażyć na rozgrzanej patelni z oliwą. Obsmażyć z dwóch stron na złocisty kolor. Obrać szparagi i gotować przez 13 minut w osolonej wodzie z dodatkiem cukru. Drobno posiekać koperek, mięso podlać wodą, odczekać do momentu aż zawrze i wrzucić połowę posiekanego koperku. Po 5 min. dodać śmietanę i dokładnie wymieszać. Dodać odrobinę startej gałki muszkatołowej. Dusić przez ok 8 min. Co kilka minut przewracać mięso na drugą stronę. Dodać wino i pozostałą cześć koperku. Odczekać aż alkohol odparuje- ok. 4 min. W tym czasie na osobnej patelni z rozgrzaną oliwą podsmażyć przez 5 min. gałązkę pomidorków. Na talerz wyłożyć odcedzone szparagi, na nie położyć mięso i polać sosem. Wierzch udekorować gałązką podsmażonych pomidorków.

Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz